Πως θα αναδείξουμε το μελλοντικό Einstein?


Τι πιθανότητες  έχει ο μικρός Einstein σήμερα;

Albert Einstein 

To 1907, το αίτημα του Einstein για τη θέση του καθηγητή απορρίφθηκε παμψηφεί.. Το διδακτορικό του θεωρήθηκε radical (ριζοσπαστικό, δηλαδή τα ανέτρεπε όλα έως τότε). Εν ολίγοις τα αποτελέσματα των ερευνών του φάνηκαν σε όλους πιο πολύ καλλιτεχνική παρά επιστημονική φυσική , όπως αναφέρει η απορριπτική επιστολή.

Ο Einstein ο οποίος ανέτρεπε την έως τότε καθιερωμένη φυσική, άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε σήμερα τον κόσμο. Το όνομά του ταυτίστηκε με την εξυπνάδα (εξ ου και : αυτός είναι Einstein) και απαξιώθηκε!!. Ευτυχώς δεν εγκατέλειψε τις ιδέες του και τόλμησε να μην κάνει ότι έκαναν και οι άλλοι, να βασίζονται δηλαδή στις παλιές (ξεπερασμένες, και λάθος) αντιλήψεις  αλλά συνέχισε!!

 

Galileo Galilei15 Φεβρουαρίου 1564 ? 8 Ιανουαρίου 1642

Η κοινή αντίληψη της εποχής ήταν ότι ο Ήλιος, η Σελήνη και τα άστρα γύριζαν γύρω από τη Γη, η οποία έμενε ακίνητη. Επειδή ο Γαλιλαίος τόλμησε να αντιταχθεί στην παραδεδεγμένη διδασκαλία, δημιούργησε πολλούς εχθρούς, και τον θεώρησαν αιρετικό

Αν και τον ανάγκασαν να αποκηρύξει δημόσια τις πεποιθήσεις του, ο Γαλιλαίος μυστικά εξακολουθούσε να πιστεύει στην ηλιοκεντρική θεωρία του και ποτέ δεν άλλαξε γνώμη. Από την ιστορία του Γαλιλαίου έμεινε παροιμιώδης η φράση: «Και όμως κινείται». Κατά την παράδοση, ο Γαλιλαίος τελειώνοντας την απαγγελία της «απαρνήσεως» των πεποιθήσεών του, που έκανε γονατιστός μπροστά στην Ιερά Εξέταση και καθώς σηκωνόταν, χτύπησε το πόδι του στο έδαφος και πρόσθεσε: «Και όμως κινείται» (εννοώντας τη Γη). Στην πραγματικότητα, τη φράση αυτή ή δεν την είπε ποτέ ή κι αν την είπε δεν την άκουσαν οι δικαστές του. Γιατί τότε δεν θα ξέφευγε την καταδίκη του σε θάνατο «επί της πυράς». Πάντως η φράση αυτή απέμεινε σαν σύμβολο της δύναμης της επιστήμης έναντι σε κάθε προσπάθεια να σκεπαστεί το φως της αληθινής γνώσης.

Είχαν όλοι οι επιστήμονες τότε άδικο; κι όμως είχαν όλοι άδικο!

Ευτυχώς ο Γαλιλαίος δεν άλλαξε γνώμη και δεν συνηγόρησε με τους άλλους συναδέλφους του, τους επιστήμονες διότι σήμερα θα λέγαμε ακόμη ότι η γη είναι το κέντρο του κόσμου, αλλά αποδείχθηκε ότι : “κι όμως γυρίζει”

Χριστός (Το πιο λαμπρό παράδειγμα.. πόσο πιο τέλειο;!)(https://bit.ly/2J4JnTj)

Η θανατική ποινή προβλεπόταν για αρκετά αδικήματα αλλά σύμφωνα με τις αντιλήψεις του λαού σπανίως επιβαλλόταν. Η εκτέλεση γινόταν με διάφορους τρόπους, από τους οποίους πιο βασανιστικός και εξευτελιστικός ήταν ο θάνατος επί του σταυρού, ο οποίος συνηθίζετο από τα Ρωμαϊκά δικαστήρια, τα οποία δεν είχαν ενδοιασμούς στην επιβολή θανατικής καταδίκης.

Κι όμως υπέστη τον πιο εξευτελιστικό θάνατο, παμψηφεί ακόμα και από τους ομοϊδεάτες του, ως κακοποιός!!

Είχαν όλοι άδικο; το πλήρωμα του χρόνου έδειξε το άδικο!

Όλοι ξέρουμε τι ήθελε να διδάξει : τη δικαιοσύνη, την αγάπη και τη συγχώρεση … κάτι διαφορετικό.

Ευτυχώς οι Χριστιανοί δεν αλαξοπίστησαν αλλά συνέχισαν. Δύσκολα, αλλά συνέχισαν.  Ακολούθησαν το διαφορετικό που είπε ο Χριστός.

Σωκράτης (https://bit.ly/2kKcwEv)

Στις φιλοσοφικές του έρευνες τον παρακολουθούσαν πολλοί, ιδιαίτερα νέοι, που ένιωθαν ευχαρίστηση ακούγοντας τον να μιλάει και να συζητάει για θέματα κοινωνικά, πολιτικά, ηθικά και θρησκευτικά. Έτσι σχηματίστηκε γύρω του ένας όμιλος, που δεν αποτελούσε όμως σχολή, γιατί ο Σωκράτης δεν δίδαξε συστηματικά, αλλά διαλεγόταν σε κάθε σημείο της πόλης, με ανθρώπους κάθε κοινωνικής τάξης και σε αντίθεση με τους σοφιστές δεν έπαιρνε χρήματα από τους μαθητές του.

Το 399 π.Χ. διατυπώθηκε εναντίον του κατηγορία για ασέβεια προς τους θεούς και για διαφθορά των νέων. Ο φιλόσοφος καταδικάστηκε, με βάση την κατηγορία, σε θάνατο. Ως σκοπιμότητα της κατηγορίας θεωρήθηκε η διδασκαλία του, η οποία επιδρούσε στους νέους, και με τον φιλελευθερισμό που τον διέκρινε, θεωρήθηκε ανατρεπτικός. Ουσιαστικό κίνητρο, όμως, υπήρξε η αντιζηλία του με σημαντικούς άνδρες της εποχής.

Ποιος είχε άδικο, όλη η χώρα ή ο Σωκράτης; κι όμως θανατώθηκε άδικα!!

Ευτυχώς οι μαθητές του Σωκράτη καλλιέργησαν τις διδασκαλίες του και σήμερα μιλάμε για Δημοκρατία και Φιλελευθερισμό. Επίσης οι ιδέες του είναι σεβαστές και θαυμαστές από όλο τον κόσμο σήμερα!

Συμπέρασμα: Η καινοτομία είναι κάτι καινούργιο και διαφορετικό, παρεκκλίνει από αυτό που λέει ο γονιός, ο πατέρας,  ο παππούς, ο δάσκαλος, ο περίγυρος. Δεν σημαίνει ότι επειδή είναι διαφορετικός και το λένε όλοι , είναι και λάθος. Αν περιμένουμε κάποιος να αλλάξει τη ζωή μας προς το καλύτερο, αυτός  δεν θα κάνει αυτά που έκαναν οι άλλοι, θα κάνει κάτι διαφορετικό. Ας επιτρέψουμε στα παιδιά μας, να σκέφτονται διαφορετικά. Όλοι είναι δυνητικά ένας μικρός Einstein στον τομέα του.

Σας προσφέρω και την απορριπτική επιστολή προς τον πιο έξυπνο άνθρωπο του κόσμου, ενώ η παρότρυνση δίπλα αντισταθμίζει την αποθάρρυνση….

(ακόμα και hoax να είναι η επιστολή, το άρθρο δεν εστιάζει σε αυτή καθεαυτήν, η επιστολή είναι απλώς η αφορμή)

,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *